wskaźnik % PM10 100%=400µg/m3 |
wartości do 50% - powietrze dostateczne |
50-74% - powietrze złe |
75-100% powietrze bardzo złe |
wskaźnik % PM2.5 100%=200µg/m3 |
wartości do 50% - powietrze dostateczne |
50-74% - powietrze złe |
75-100% powietrze bardzo złe |
Dnia 21.03.2014r. w naszej szkole odbył się Dzień Otwarty dla uczniów szkół gimnazjalnych. Nauczyciele II LO zorganizowali szereg lekcji otwartych w których przygotowanie zaangażowało się wielu uczniów. Odbyły się następujące zajęcia:
1. Biologia - Biologia na czasie.
2. Język angielski – Relationships - życie rodzinne i towarzyskie-ćwiczenia leksykalne.
3. Język polski – Powtórzenie wiadomości z pozytywizmu.
4. Edukacja dla bezpieczeństwa – Pokaz z Edukacji dla Bezpieczeństwa.
5. Matematyka – Odczytywanie własności funkcji z wykresu oraz ciekawostki i zagadki matematyczne.
6. Język niemiecki – Was fehlt dir? - Tausend Krankheiten, aber nur eine Gesundheit- Lexihalishe ` Ubungen.
7. Geografia – Skały i minerały.
8. Historia – Zamach majowy 1926 roku i rządy sanacji w Polsce.
9. WOK – Performance jako nowa praktyka w sztuce.
10. Fizyka – Bliżej gwiazd.
11. Chemia – Doświadczenia chemiczne, budowa cząsteczek.
12. Język angielski – Ćwiczenia powtórzeniowe.
13. Język polski Symbolika tańca w tangu S.Mrożka.
Ponadto, odbyły się występy wokalne i pokazy sportowe. Specjalnie z myślą o nauczycielach i opiekunach w pokoju nauczycielskim działała kawiarenka. Chętni licealiści oprowadzali uczniów gimnazjów po budynku szkoły. Gimnazjalistom przybliżono proces rekrutacji oraz pracę samorządu uczniowskiego II LO. Uczniowie oprowadzający młodszych kolegów i koleżanki z wielkim zaangażowaniem przybliżali im informacje dotyczące organizacji nauki w II Liceum, przedmiotów maturalnych oraz codziennego z życia w naszej szkole. Opuszczając mury II ogólniaka nasi goście z uznaniem wyrażali się o organizacji „Dnia otwartego II LO”.
Goście byli bardzo zadowoleni z pobytu w naszej szkole. Mamy nadzieję, że z wieloma z nich spotkamy się 1 września podczas inauguracji nowego roku szkolnego.