Strefa nauczyciela

Szkolny monitoring jakości powietrza

Czytaj więcej...

wskaźnik % PM10 100%=400µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe
wskaźnik % PM2.5 100%=200µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe

Projekt edukacyjny klasy II A 13.01.2020

     Dnia 13 stycznia 2020 roku uczennice naszej szkoły podjęły się realizacji projektu innowacji z matematyki i języka angielskiego.

     Inspirując się słowami Davida Lewisa, który stwierdził, że: ,,Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wszelkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym.

Trzeba stworzyć mu możliwości maksymalnego rozwoju”, licealistki podjęły wyzwanie przygotowania pierwszej części projektu edukacyjnego, zgodnie z powyższym mottem. Dodatkowym impulsem dla projektu okazała się także teoria Inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.

     Uczennice klasy II A naszej szkoły pod nadzorem i opieką dwóch nauczycielek Pani Elwiry Bieńkowskiej (matematyka) i Pani Joanny Zdrojewskiej (język angielski), przeprowadziły zajęcia z dziećmi grup przedszkolnych z zakresu matematyki i języka angielskiego. Warsztaty miały na celu promowanie szkoły w środowisku lokalnym w ramach szkolnego projektu: "Matematyka i język angielski tu i tam" ["Maths and English here and there"] - jak wykorzystywać matematykę i język angielski w życiu codziennym. Program zawiera cele, treści, metody i formy pracy, które są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego i w spójny sposób uzupełniają ją.

     Zajęcia zostały przygotowane i prowadzone przez 3 grupy uczennic w składzie:
grupa 1: Klaudia Panikowska, Maja Orlikowska i Sara Szajewska;
grupa 2: Gabriela Zadurska, Izabela Murach i Paulina Zajączkowska;
grupa 3: Agnieszka Liss i Julita Muchlińska.
Dzieci z trzech starogardzkich przedszkoli: Arka Noego, Miś Uszatek oraz z Przedszkola z oddziałami integracyjnymi miały możliwość nie tylko nauki, ale i świetnej zabawy przy dźwiękach gitary, połączonej ze słodką niespodzianką.

     Ponadto przedszkolaki miały okazję zobaczyć jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką i językiem angielskim, a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności, rozwijając zarazem matematyczną i językową wyobraźnię. Licealistki miały możliwość rozwijania własnych zainteresowań i odkrywania swoich pasji oraz talentów, przy wykorzystaniu ekspresji, twórczej postawy, wrażliwości estetycznej, pomysłowości, wyobraźni i muzykalności.

     Uśmiechy i radość najmłodszych były największą nagrodą za trud włożony w merytoryczne przygotowanie projektu, będącego kolejnym ważnym krokiem w procesie rozwoju edukacyjnego.

     Klasa II A

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour